Thoughts On Karma Extract From.“ Money Sex War Karma“ DAVID R. LOY.

Както знаем, оригиналната дума на санскрит – карма, означава действие, докато випака е кармичният резултат (плодът) от действието. Основната идея е, че действията ни имат последици – или по-точно, че нашето морално значимо действие има морално значими последици, които се разпростират отвъд непосредствените си ефекти. В най-популярните разбирания законът за карма и прераждането са начин да схванем как светът ще се отнася към нас в едно бъдеще време, което означава, вече в по-непосредствено настояще, че трябва да приемем отговорността за това, което ни се случва сега, като последица от нещо, което трябва да сме извършили по-рано. Но това тълкуване пропуска революционната значимост на новата интерпретация на Будата, че кармата по-добре се разбира като ключът към духовното развитие. Как ситуацията в живота ни може да се трансформира с трансформирането на мотивациите на действията ни сега. Като добавим и будисткото учение за не-аз – казано на съвременен език, чувството за аз е ментален конструкт, виждаме, че карма не е нещо, което азът има, а това, което чувството за аз променя спрямо собствените съзнателни избори. „Аз” реконструира мен с това, което целенасочено правя, защото моето чувство на аз е едно сгъстяване на навични начини на мислене, чувства и действия. Както тялото ми е изградено от храната, която ям, така характерът ми се изгражда от съзнателни избори, защото аз съм конструиран от моите постоянни, повтарящи се ментални поведенчески модели. Хората са „наказвани” или „награждавани” не за това, което са направили, а за това, в което са се превърнали, а това, което целенасочено правим, е това, което ни прави такива, каквито сме.
Посади мисъл, пожъни деяние
Посади деяние, пожъни навик
Посади навик, пожъни характер
Посади характер и пожъни съдба.

Patrick O'Dwyer

As we know the original Sanskrit term Karma means action,while vipaka is the karmic result (fruit) of action.The basic point is that our actions have consequences–
more precisely,that our morally relevant action have morally relevant consequences that extend beyond their immediate effects. In most popular understandings the
law of karma and rebirth is a way to get a handle on how the world will treat us in the future,which also implies, more immediately, that we must accept our own
responsibility for what ever is happening to us now,as a consequence of something we must have done earlier.This misses the revolutionary significance of the
Buddha’s reinterpretation that Karma is better understood as the key to spiritual development: How our life situation can be transformed by transforming the
motivations of our actions right now. When we add the Buddhist teaching about not self– in modern terms, that sense of self…

View original post 136 more words

Вашият коментар